torsdag den 28. juni 2012

Ny Werner pagaj / Bogø rundt

Endnu en næsten sommerdag i Danmark - og endnu en halv flexdag :o)
Det blev fejret med en tur i Kano og Kajakværkstedet hvor jeg hentede en ny pagaj, valget faldt på en Werner Corryvrecken, den har et rimeligt stort blad hvilket iflg. min lommefilosofi betyder at jeg får mere distance på alle de småture hvor jeg kun har et pr. timer at padle i.

Da jeg var tidligt hjemme, vejret var godt og jeg havde en ny pagaj var der kun en ting at gøre: finde et sted og ro..! Jeg valgte at begive mig ud på mit foreløbigt længste togt: Bogø rundt.

En sjov ting med Bogø - Øen er rimelig rund i det men alligevel var der modvind 3/4 af vejen rundt! Jeg skulle have valgt at sejle mod uret så havde der også været medstrøm på "langsiden" op til minibroen Møn/Bogø - Sådan bliver man klogere hele tiden.

På sydsiden af øen kan man se dette fænomen
- Det er fantastisk at se hvilken livskraft naturen byder på.
 Dum anima est, spes est.

22 hårde km. - Pagajen er godkendt :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar