søndag den 3. juni 2012

Qanik ekspedition

Var et smut forbi Kano og Kajakværkstedet i Lyngby da jeg havde set at der var Seabird Qanik på lager i 10 forskellige farver, det var på deres hjemmeside hos Seabird så jeg håbede på at det var rigtigt - Det var det desværre ikke, der er ret stor forskel på en egen hjemmeside og på en der er sat til rådighed hos fabrikanten.

Måske skal det lige siges at jeg længe har luret på en Qanik da den udfra hvad man kan læse om den, vil den passe bedst til mine behov i forhold til de andre jeg har læst om! Lidt tamt, men hvad skal man stille op når ikke lige har tiden til at føjte rundt og prøve lækre kajakker alle vegne så da det ved et rent held lykkeds mig at komme ned til Rone Klint kajakcenters demodag og prøve en Qanik da var jeg solgt, men de farver der var til rådighed er ikke nogen jeg ligefrem ville kalde ønskefarver såå afsted til Lyngby for at chekke farver ud - Kort fortalt så havde de kun en Qanik hjemme! og den var kanariegul! både skrog og dæk! Men jeg kunne se de forskellige farver på deres andre modeller så turen var ikke helt forgæves i dén henseende... 

Bjørn Thomasson

Der var en helt uventet bonus ved turen, selveste Bjørn Thomasson, designeren af Qanik, og Åre-snitteren Lars Gram var tilstede og som prikken over i'et røg jeg med på et grønlænder kursus med Bjørn som instruktør - det var sq topdollar service fra Kano og Kajakværkstedet og ganske gratis var det også :o) - jeg fik det ud af kurset, at en grønlænder vending og et rul er to meget forskellige ting - Og at jeg stadig har til gode at beherske rul af nogen som helst udgave ;o) men det skal nok ske i min nye Qanik som blev bestilt da vi kom hjem fra kurset - den blev bestilt i semicarbon skrog og sort dæk, leveringen falder ca. sammen med næste kursus Bjørn og K&KV afholder i August
Lars Gram (i den blå jakke)

5 lærerige km.